Türkiye'de bilgisayar tarihinin ilkleri

Türkiye'de bilgisayar ne zaman girdi türkiye'de internet kullanımı ne zaman ve nasıl başladı merak ettim. Biraz araştırma yaptım ve bulduklarımı burada paylaşmak istiyorum.

Türkiye'de bilgisayar kullanımı, Karayolları gnel müdürlüğünde, 1960 yılında hizmete giren ve 12 yıl kullanılan "IBM-650 Data processing machine" ile başlamış. Bu tarihi sistemin özelliklerine bir bakalım.

  • Birinci nesil lambalı olması
  • Her biri 10 karakter ve 1 işaretten oluşan 2000 sözcük tambur bellekten oluşması
  • Dakikada 78000 toplama-çıkarma, 5000 çarpma ve 138000 mantıksal karar verme özelliği
  • Delikli kart ile bilgi girişi yapılması
Bu bilgisayarın böyle özellikleri varmış.

Türkiye'de ilk türkçe işletim sistemi TÜBİTAK tarafından üretilen herkesin bildiği PARDUS işletim sistemidir.

Türkiye'de ilk internet bağlantısı ne zaman ve nasıl yapıldığını biliyor musunuz? bilmiyorsanız işte cevabı.
1991 yıı sonlarına doğru ODTÜ ve TÜBİTAK, bir proje başlattılar ilk bağlantı 1992 yılının ekim ayında X.25 sistemi üzerinden Hollandaya yapılmış. PTT'ye başvuru yapılmış ve 12 nisan 1993 64 kbps kapasiteli kiralık hat ile ODTÜ bilgi işlem merkezi sistem salonundaki yönlendiriciler kullanılarak ABD bulunan NSFnet protokolü üzerinden Türkiye'nin ilk internet bağlantısı yapılmış.


Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.